Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

H πρώτη μέρα στην ισλανδική ύπαιθρο...

Τη δεύτερη μέρα στην Ισλανδία, πρωι πρωι πήγαμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο μας ώστε να ξεκινήσουμε σιγά σιγά το γύρο του νησιού! Το ταξιδι είχε οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε κάθε μέρα να αναλογουν περίπου 300-350 χιλιόμετρα και να έχουμε και χρόνο να χαζεύουμε τα αξιοθέατα! Και η πρώτη μέρα ήταν γεμάτη από αξιοθέατα, τα παραπλεύρως του Reykjavik. Γενικά, στην οδήγηση δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα. Το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι στην πραγματικότητα ένας δρομος μιας λωρίδας, ενώ εντός της πρωτεύουσας υπάρχει ικανοποιητική σήμανση και βρήκαμε εύκολα την πορεία μας. Η πρώτη προγραμματισμένη στάση ήταν στο Þingvellirινγκβετλιρ), το οποίο αποτέλεσε την πρώτη έδρα του Ισλανδικού Κοινοβουλίου που λειτούργησε μέχρι και το 1798, και είναι πλέον εθνικό πάρκο. Στην είσοδο του παρκου, η οποία είναι δωρεάν, λειτουργεί και κέντρο πληροφοριών. Μπορείτε να περπατήσετε στο φαράγγι που συνεδρίαζε η βουλή και να συνεχίσετε τη βολτα στο πάρκο παράλληλα με τον ποταμο, ενώ η περιοχή ενδείκνυται και για ένα ωραιότατο πικ-νικ. Εμείς παρόλα αυτά κάτσαμε μόνο μια ωρίτσα καθώς είχαμε μπροστά μας ακόμα πολύ δρόμο!
Cairns on the way to Þingvellir
 In the morning of our second day in Iceland, we took our rented car and started our trip around the island. Our daily plan was to cover a distance of about 300-350km, that would leave as plenty of time for sightseeing. And the places of interest near Reykjavik were more than enough. As far as the driving is concerned we didn't face any problems. The road was one-lane, and the signs in Reykjavik made it easy to reach. Our first stop, was Þingvellir, the location of the icelandic parliament until 1798, which is now a national park. At the entrance of the park (there is no admission fee) an information center can be found before walking around the canyon, where the parliament meetings took place, and the park at the banks of a small river. It is a great spot for a pic-nic but we only stayed there for about an hour, we had plenty of driving to do!
Þingvellir
Δεύτερη στάση στη βόλτα μας έγινε στην περιοχή Geysir, όπου βρίσκονται οι πρώτοι θερμοπίδακες που ανακαλύφτηκαν και οι μεγαλύτεροι στον κόσμο. Είναι ένα ξεχωριστό θέαμα, καθώς έχεις τη δυνατότητα να περπατήσεις ανάμεσα στις τρύπες που βρίσκονται στο έδαφος και οι οποίες απροειδοποίητα εκτοξεύουν καυτό νερό! Προσοχή όμως να μην πλησιάσετε κοντά στους πίδακες, γιατί θα είστε ένας από τους 100 τουρίστες που, σύμφωνα με στατιστικές, φεύγουν κάθε χρόνο με εγκαύματα. Στην περιοχή λειτουργεί κι ένα μεγάλο μαγαζί με αναμνηστικά και εστιατόριο, το οποίο επισκεφτήκαμε γιατί είχε ήδη μεσημεριάσει!
Το Μικρό Γκέιζερ - Litli Geysir
Our second stop was at Geysir, the location of the first and largest geysers ever discovered. It is a very special spectacle as the visitor is able to walk around the geysers which can blow steaming water with no warning at any time! Caution is of course necessary as, every year, about 100 visitors, leave with severe skin burns. At the area the huge souvenir store and its restaurant was our lunch stop.
Το Μεγάλο Γκέιζερ - Great Geysir
Λίγο βορειότερα, μετά από 15 λεπτά οδήγηση, θα συναντήσετε τον καταρράκτη του χρυσού, ή όπως είναι η ισλανδική ονομασία του Gullfoss. Είναι ένας πολύ εντυπωσιακός καταρράκτης και επειδή είναι και ο πρώτος που συναντήσαμε στο ταξίδι μας, το θέαμα μας έμεινε χαραγμένο ακόμα περισσότερο. Υπάρχει ένα άνετο πάρκινγκ και στη συνέχεια περπατάτε 5-10 λεπτά μέχρι να φτάσετε στην καρδιά του καταρράκτη. Αν θέλετε να περπατήσετε το μονοπάτι μέχρι τέλους, τότε καλό είναι να βάλετε αδιάβροχο και τις γαλότσες σας καθώς πιτσιλάει πολυ!!!
Gullfoss
About 15 minutes to the north, we met the Gullfoss, the "gold waterfalls". It is a quite impressive waterfall and since it was the first we visited has a special place in our memory! Nearby there is a parking lot and after a 5-10 minute walk you can see the whole waterfall. If you wish to walk all the way, till the end of the path, get ready to get really wet!
H θέα από το Arhus Guesthoue - Arhus Guesthouse View
Μ'αυτά και μ'αυτά είχε πάει ήδη 6 το απόγευμα και είχαμε και αρκετή ώρα μέχρι τον τελικό μας προορισμό, τη Hella και το Arhus Guesthouse που είχαμε επιλέξει να περάσουμε τη νύχτα. Φτάσαμε κατά τις 7 το απόγευμα και εντυπωσιαστήκαμε από το δωμάτιο που είχαμε, πάνω στη λίμνη. Παράλληλα, στοχεύαμε να φάμε και κάπου εκεί κοντά, όμως το εστιατόριο του ξενοδοχείου ήταν πιο πολύ καφετέρια και σε μια πόλη 800 κατοίκων οι επιλογές είναι κάπως περιορισμένες. Αποφασίσαμε, λοιπόν, έχοντας διαβάσει στον ταξιδιωτικό οδηγό, να πάμε 50 χιλιόμετρα προς τα πίσω, στο Stokkseyri και στο εστιατόριο Fjöruborðið, για να φάμε αστακό η μάλλον για να είμαστε πιο ακριβείς Nephrops norvegicus, έναν λεπτό αστακό, χρώματος πορτοκαλί, μήκους 25 cm, που είναι και το σημαντικότερο εμπορεύσιμο καρκινοειδές στην Ευρώπη. Το φαγητό ήταν συγκλονιστικό και άξιζε τα 100 χιλιόμετρα ασυζητητί! Γυρίσαμε πίσω στο ξενοδοχείο και κοιμηθήκαμε με τους ήχους των νερών της λίμνης κάπου στο πουθενά στη Νότια Ισλανδία...
Fjöruborðið
It was already 6 o'clock when we decided to head to Hella and the Arhus Guesthouse, our final destination for the day. We arrived there about an hour later and were impressed by our room which had a lake view. Despite our plans to have dinner at the area (our hotel's restaurant was more like a cafeteria), it was difficult to fond something really interesting at a town with 800 residents. So, we followed our travel guide's "advice" and drove 50km to the nearby town of Stokkseyri and the Fjöruborðið restaurant for lobster! We tasted the Nephrops norvegicus,  a thin, orange kind of lobster that can reach 25cm in length. The food was amazing!! When we returned to aour hotel, we slept listening to the sounds of a lake, "lost" somewhere in South Iceland...