Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

Sigulda & Turaida

Τελευταία μέρα στη Λετονία, ή για την ακρίβεια τελευταία μέρα διαθέσιμη για τουρισμό στη Λετονία, και το πρόγραμμα περιελάμβανε βόλτα στη Sigulda και στα γύρω κάστρα! Τώρα που είχαμε εντοπίσει και το σταθμό του ελεκτρίτσκε, γλιτώσαμε πολύτιμο χρόνο στην πορεία μας!
Η Sigulda είναι μια μικρή πόλη νότια της Ρίγας, γνωστή για το κάστρο της. Κοντά στη Sigulda βρίσκονται ακόμα δυο κάστρα, της Turaida και της Krimulda, τα οποία όμως προσεγγίζονται με χρήση λεωφορείου, τελεφερίκ ή ποδηλάτου! Αποφασίσαμε ότι η πιο ενδεδειγμένη επιλογή ήταν η τρίτη!
Ξεκινήσαμε την περιήγησή μας από το Κάστρο της Sigulda, ένα πέτρινο κτίριο που χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, με υπέροχους κήπους και θέα στο δάσος και την κοιλάδα του ποταμού Gauja.
Χμμμ...Κοιλάδα, καλά διαβάσατε! Τι σημαίνει αυτό... Ότι υπάρχουν δυο βουνά και ανάμεσα μια πεδιάδα. Εμείς είμαστε στο ένα βουνό και τα άλλα δυο κάστρα στο άλλο βουνο! Άρα... Αυτό ακριβώς! Για να φτάσουμε στο κάστρο της Turaida έπρεπε να κατέβουμε τούτο το βουνό και να ανέβουμε στο άλλο! Με τα ποδήλατα...
Η κατάβαση ήταν εύκολη! Η πορεία παράλληλα με τον ποταμό Gauja απολαυστική! Η στάση στη Σπηλιά Gutmanis επιβεβλημένη για να δροσιστούμε καθώς η ζέστη ήταν έντονη για Λετονία...
Εκεί που είχαμε το πρόβλημα ήταν στην ανάβαση! Κάποια στιγμή όπως ήταν αναμενόμενο κατεβήκαμε και σπρώχναμε! Μετά από κάποια λίτρα ιδρώτα φτάσαμε στο στόχο μας!! Turaida Castle! Παρκάραμε τα ποδήλατα στην είσοδο και αρχίσαμε τον περίπατο στο πάρκο!
Το κάστρο πρωτοχτίστηκε πριν από 800 χρόνια περίπου αλλά καταστράφηκε από πυρκαγιά στα τέλη του 18ου αιώνα και δεν επισκευάστηκε ποτε. Οι εργασίες ανοικοδόμησης έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια και τα περισσότερα κτίρια είναι καινούρια, έχοντας διατηρήσει το αρχικό σχέδιο.
Στο πάρκο εκτός από το Κάστρο, βρίσκεται και μια από τις παλιότερες ξύλινες εκκλησίες της Λετονίας, και παλαιότερη της περιοχής.
Αφού ολοκληρώσαμε την περιήγηση στη Turaida είπαμε να επιδιώξουμε να επισκεφτούμε και το κάστρο της Krimulda, αλλά αποτύχαμε... Και είπαμε να επιστρέψουμε στη βάση μας! Αλλά μην ξεχνάμε!! Είμαστε στο απο κει βουνό πλέον και πρέπει να επιστρέψουμε στο από δω! Η κατάβαση και πάλι ήταν μαγευτική και η διαδρομή μέσα από το δάσος υπέροχη. Αλλά η ανάβαση δεν υπήρχε περίπτωση να ευδοκιμήσει...Πρόβλημα!! Και όμως ώς εκ θαύματος εμφανίστηκε μπροστά μας αυτό το μαραφέτι που ανεβάζει τους σκιέρ στην κορυφή της πλαγιάς! Χιόνι γιοκ το καλοκαίρι αλλά από κουρασμένους ποδηλάτες γεμάτος ο τόπος! Μέχρι και ειδική πρόνοια για τα ποδήλατα υπήρχε...
Πήραμε το ελεκτρίτσκε για τελευταία φορά και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, ψάχνοντας για ένα καλό βραδινό μετά από τόσες θερμίδες που κάψαμε!!!

Γκρινιάρης είπε...

Πολύ όμορφα!

Ανώνυμος είπε...

θα πω για άλλη μια φορά ότι είμαι πολύ βλάκας που δεν έχω πάει ακόμα προς εκεί πάνω!! οι φωτό με το καστράκι, υπέροχες!!

Phivos Nicolaides είπε...

'Κουκλιστικη' χώρα αν μπορώ να το πω έτσι γι' αυτή την πανέμορφη χώρα!

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Συγνώμη, τι λιακάδα είν' ετούτη; Μόνο στη γαμ*αθήνα κάνει συνεφιές;

Σοφία είπε...

Ωραία πράγματα! Πολύ όμορφες φωτογραφίες, και χαρά στο κουράγιο σας να κάνετε τέτοια διαδρομή με ποδήλατο!

Aspa είπε...

Τι πράσινο είναι αυτό; Χόρτασε το μάτι μου… Υπέροχα!

H.Constantinos είπε...

Εχει κάτι τελικά αυτή η χώρα!

panathinaeos είπε...

αγαπητοι τρελλοτουριστες, πολυ ομορφες οι φωτο και η περιηγηση, σας ευχαριστω...
η φυση ειναι πληθωρικη, δεντρα, νερα, σατυροι, νεραιδες, νυμφες, ολα τα καλα ειναι εκει...
αποκτησατε εικονα για το πως περναει ο εντοπιος πληθυσμος;
υπαρχει ανεργια, και τα σχετικα;
ρωταω επειδη εχω επισκεφθει ολες τις Βαλκανικες πρωην σοσιαλ-κομμουνιστικες χωρες, και η κατασταση δεν ειναι καλη για τους εντοπιους...

P. Kapodistrias είπε...

Τι πανέμορφες εικόνες! Τι εσωκλειόμενο, παρηγορητικό πάθος!

Να είσθε καλά (μα εντελώς τρελοί) να ταξιδεύετε!

KitsosMitsos είπε...

Νομίζω κάνατε την καλύτερη δουλειά με τα ποδήλατα. Αφού και ο καιρός ήταν καταπληκτικός!
Αδημονώ για το καλοκαίρι...

kiki είπε...

Αγαπητά τρελοτουριστάκια για περάστε από τη Μικρή Κουζίνα για κέρασμα. Κερνάμε βραβείο.

Angel Vs Life είπε...

opote mpaino edo mesa, zilevo :o) panta tetoia paidia!

Πολύ όμορφα Γκρινιάρη!!

Να πας unclescrooge, θα σου αρέσει πολύ!

Κύριε Φοίβο είναι πολύ όμορφη χώρα!

Καλέ Σκύλε, την εποχή που πήγαμε στην Αθήνα είχε καύσωνα!

Μας βγήκε η γλώσσα Σοφία, αλλά ήταν υπέροχα!

Δεν είναι πολύ όμορφα Aspa; Φαντάσου να περπατάς ή να κάνεις ποδήλατο εκεί!! Υπέροχα!

Constantine, έχει έχει!!

panathinaee, ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια!
Είδαμε και τα δύο άκρα σχετικά με τον πληθυσμό...Πανάκριβα αυτοκίνητα και σπίτια ετοιμόρροπα...Τα πράγματα δεν πρέπει να διαφέρουν πολύ από τις άλλες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ...

Π.Κ., ευχαριστούμε πολύ!! Να είμαστε "τρελοί" και να ταξιδεύουμε όλοι!

KitsoMitso θα περάσεις τέλεια!! Τυχερούληηηη!!!

kiki ευχαριστούμε πολύ πολύ!!

Να είσαι καλά Angel Vs Life!

City Addict είπε...

Τι όμορφες φωτογραφίες. Υπέροχο μέρος. Πόσο ζηλεύωωωω!!

Φιλιά :*

Ανώνυμος είπε...

ελεκτριτσίστηκαν οι αισθήσεις μου :)

Crazy Tourists είπε...

Ευχαριστούμε City Addict!! Φιλιά!!

Αυτός ήταν ο σκοπός μας ηλιογράφε!!!

Natassa είπε...

όλα καλα και όλα υπέροχα ...δεν μου λέτε όμως τι φωτογραφική μηχανή έχετε??
είναι φανταστικές οι φώτος !

Ανώνυμος είπε...

A, τώρα που είδα κάστρα, Μεσαίωνας και κτλ, είμαι βεβαία ότι θα μου αρέσει πολύ εκεί!

νομίζω πως πρέπει και μεις να αρχίσουμε να σκεφτομαστε αυτές τις χώρες για τουρισμό. πολύ ζηλεύω, που δεν το σκέφτηκα πριν από σας, μου δώσατε καλή ιδέα για την επόμενη εξόρμηση!!! Για Κροατία έχετε κάτι (να με προετοιμάσετε, γιατί αυτή τη χώρα "σκέφτομαι" ένονα προς το παρόν)

Crazy Tourists είπε...

Γεια σου Natassa! Ευχαριστούμε!! Οι συγκεκριμένες είναι τραβηγμένες με μια Canon PowerShot A300 και με μια KODAK EasyShare DX7590.

Penny, θα σ'αρέσει, θα σ'αρέσει!! Εμας μας ενθουσίασε...

Laxanaki, για Κροατία δεν έχουμε προσωπικές εμπειρίες. Τη σκεφτόμαστε όμως κι εμείς, κι έχουμε ακούσει τα καλύτερα, ειδικά για το Ντουμπροβνικ.